SLOVAKIA
info@lovechradov.sk

Sitno

Sprievodca navštívenými hradmi

161. hrad v mojom poradí bola zrúcanina Sitno. Nachádza sa na rovnomennom vrchu v Štiavnických vrchoch. Ako som už písal je to zrúcanina síce menšia, ale za to nádherná. Hrad stojí na mieste bývalého hradiska. Na mieste vás čakajú aj jedny z najkrajších hradných výhľadov. Čo sa týka trasy, ja som použil tú po asfaltovej ceste. Druhá, náročnejšia, ale krajšia začína od jazera Počúvadlo (zelená, neskôr modrá značka). Pokiaľ sa chcete vybrať „mojou“ trasou, tak za obcou Svätý Anton v smere od Banskej Štiavnice odbočte doprava (navigácia vás navedie). Ďalej už len pomaly stúpate k vrchu Sitno. Asi po 15 min. jazdy vás zastaví značka zákaz vjazdu, tam môžete zaparkovať a vydať sa na cestu. Pôjdete stále hore po asfaltke asi 45-60 minút, podľa toho ako sa ponáhľate. Celá cesta je značená a mierne prudká. Po prehliadke hradu môžete pokračovať ďalej až k vrcholu a vysielaču.

Lokalita: Slovensko, Banskobystrický kraj, okres Banská Štiavnica

GPS: 48.40277, 18.87638

Otváracia doba: voľne prístupný

Obtiažnosť: stredná (45-60 minút)